Θριαμβεύουσα η Άνοιξη , αφήνει πίσω της τον καταθλιπτικό Χειμώνα , που φέτος έτσι βαρύς , όπως ήταν , μας βοήθησε να καταλάβουμε , ότι το "status" της ζωής μας έχει αλλάξει.
Εν όψει του Πάσχα ο καιρός και το "γλυκύτατον έαρ" των ψαλμικών κορυφωμάτων διεγείρει συναισθήματα περισυλλογής για τη Σταύρωση που είναι δεδομένη , για την Ανάσταση που είναι η ελπίδα και προσδοκία .
Η "Κυριολεξία" και η "Μεταφορά" του λόγου εμπλέκονται στις διεργασίες του νου του ανθρώπου , που ετοιμάζεται, να γιορτάσει το Πάσχα , το πέρασμα από τη "φθορά" στην "αφθαρσία" προτρέποντας τη ψυχή ,να παραμένει εναργής μέσα στη "δίνη" των αλλαγών , που έφεραν τα πάνω κάτω.
Επιβεβλημένο το "μέτρο" θα ισχυριστούν οι πιο ψύχραιμοι, "το 'χαμε παρακάνει" θα καταλήξουν οι πιο συγκαταβατικοί, όμως για μας τους εκπαιδευτικούς ,που βιώνουμε την καθημερινότητα μιας κοινωνίας, όπως αυτής του σχολείου, το συναίσθημα της "χαρμολύπης" , που επιτάσσει το κλίμα των ημερών, μας βρίσκει προβληματισμένους μπροστά στο ερώτημα που ο μικρός μαθητής απευθύνει στη δασκάλα του: "Κυρία πως γράφεται το "πεινάω"(εφημερίδα Καθημερινή,σχολείο Μενιδίου Αθήνα).
Όταν πριν από μερικούς μήνες πρωτοδημοσιεύτηκαν ειδήσεις για φαινόμενα "υποσιτισμού" μαθητών σε σχολεία, δεν ήμασταν λίγοι αυτοί, που νομίζαμε ότι πρόκειται για υπερβολικές επισημάνσεις κάποιων ωθούμενων από κίνητρα πολιτικά.
'Ηρθαν όμως οι μεγάλοι αριθμοί των καθημερινών γευμάτων της Εκκλησίας της Ελλάδας, των Δήμων, η ευρεία ανταπόκριση στην εκστρατεία του ΣΚΑΙ "όλοι μαζί μπορούμε" και βέβαια η διαπίστωση πως "κάτι αλήθεια συμβαίνει".
Η γιορτή του Πάσχα μ' όλους τους "συμβολισμούς" και τις "σημειολογικές" προεκτάσεις της Μ.Εβδομάδας καταλήγει στην "ευωχία" της απολαυστικής ατμόσφαιρας του "οβελία" κάθε Κυριακή της Ανάστασης.
Όσοι και όσο μπορούμε, με το σπίτι μας να στερείται, τα δάνεια να μας περισφίγγουν, το "χαράτσι" να κόβει τη "γλίσχρα" σύνταξη, τους μειωμένους μισθούς, το τραπέζι της Πασχαλιάς θα έχει την εικόνα, που συνηθίσαμε σαν λαός να του προσδίδουμε...
Φέτος, σ'αυτή τη Λαμπρή, ας συμβάλλουμε έμπρακτα στο κίνημα κοινωνικής αλληλεγγύης, που ίσως μας κάνει να νοιώσουμε συλλογικά καλύτεροι και μας βοηθήσει να βγούμε στο φως.
"Ζητήσετε και θα σας δοθεί", είναι η πεποίθηση της χριστιανικής διδασκαλίας, που θέτει σε όλους την υποχρέωση της προσφοράς, γιατί η περίοδος του "μάννα" εξ' ουρανού πέρασε ανεπιστρεπτί και ο συνάνθρωπος ως "σαυτόν" πρέπει να αντιμετωπίσει τον πλησίον, ώστε το ρήμα "πεινάω" να παραμείνει απορία της ορθογραφίας και όχι κατάσταση καθημερινότητας.
Ας βάλουμε λοιπόν, ως άθεοι, στην άκρη τις οποίες αντιρρήσεις για τη χριστιανική φιλανθρωπία. Ας αναγνωρίσουμε, οι υποψιασμένοι, το ρόλο που παίζουν ίσως κάποιες "φιλάνθρωπες κυρίες". Ας εντείνουμε οι κρατιστές αργότερα, τους οποίους αγώνες μας για δημοκρατικό κράτος πρόνοιας και οι επαναστάτες, ας μην περιμένουν την επανάσταση των πεινασμένων για αύριο.
"Νηστεύσαντες και μη νηστεύσαντες" την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ας αναλογιστούμε τους εξ ανάγκης "νηστεύοντες" και ας αποτελέσει το Πάσχα αφορμή συνέχειας της προσφοράς, ώστε ό,τι "ζητούμενο να μας δοθεί".
Ας μας εντυπωθεί πλέον η γραμματική της ζωής με τους καινούριους της κανόνες και ας βιώσουμε
Καλή Ανάσταση
ως γλυκύτατον έαρ και χαρμολύπη ματαιότητος.
Εν όψει του Πάσχα ο καιρός και το "γλυκύτατον έαρ" των ψαλμικών κορυφωμάτων διεγείρει συναισθήματα περισυλλογής για τη Σταύρωση που είναι δεδομένη , για την Ανάσταση που είναι η ελπίδα και προσδοκία .
Η "Κυριολεξία" και η "Μεταφορά" του λόγου εμπλέκονται στις διεργασίες του νου του ανθρώπου , που ετοιμάζεται, να γιορτάσει το Πάσχα , το πέρασμα από τη "φθορά" στην "αφθαρσία" προτρέποντας τη ψυχή ,να παραμένει εναργής μέσα στη "δίνη" των αλλαγών , που έφεραν τα πάνω κάτω.
Επιβεβλημένο το "μέτρο" θα ισχυριστούν οι πιο ψύχραιμοι, "το 'χαμε παρακάνει" θα καταλήξουν οι πιο συγκαταβατικοί, όμως για μας τους εκπαιδευτικούς ,που βιώνουμε την καθημερινότητα μιας κοινωνίας, όπως αυτής του σχολείου, το συναίσθημα της "χαρμολύπης" , που επιτάσσει το κλίμα των ημερών, μας βρίσκει προβληματισμένους μπροστά στο ερώτημα που ο μικρός μαθητής απευθύνει στη δασκάλα του: "Κυρία πως γράφεται το "πεινάω"(εφημερίδα Καθημερινή,σχολείο Μενιδίου Αθήνα).
Όταν πριν από μερικούς μήνες πρωτοδημοσιεύτηκαν ειδήσεις για φαινόμενα "υποσιτισμού" μαθητών σε σχολεία, δεν ήμασταν λίγοι αυτοί, που νομίζαμε ότι πρόκειται για υπερβολικές επισημάνσεις κάποιων ωθούμενων από κίνητρα πολιτικά.
'Ηρθαν όμως οι μεγάλοι αριθμοί των καθημερινών γευμάτων της Εκκλησίας της Ελλάδας, των Δήμων, η ευρεία ανταπόκριση στην εκστρατεία του ΣΚΑΙ "όλοι μαζί μπορούμε" και βέβαια η διαπίστωση πως "κάτι αλήθεια συμβαίνει".
Η γιορτή του Πάσχα μ' όλους τους "συμβολισμούς" και τις "σημειολογικές" προεκτάσεις της Μ.Εβδομάδας καταλήγει στην "ευωχία" της απολαυστικής ατμόσφαιρας του "οβελία" κάθε Κυριακή της Ανάστασης.
Όσοι και όσο μπορούμε, με το σπίτι μας να στερείται, τα δάνεια να μας περισφίγγουν, το "χαράτσι" να κόβει τη "γλίσχρα" σύνταξη, τους μειωμένους μισθούς, το τραπέζι της Πασχαλιάς θα έχει την εικόνα, που συνηθίσαμε σαν λαός να του προσδίδουμε...
Φέτος, σ'αυτή τη Λαμπρή, ας συμβάλλουμε έμπρακτα στο κίνημα κοινωνικής αλληλεγγύης, που ίσως μας κάνει να νοιώσουμε συλλογικά καλύτεροι και μας βοηθήσει να βγούμε στο φως.
"Ζητήσετε και θα σας δοθεί", είναι η πεποίθηση της χριστιανικής διδασκαλίας, που θέτει σε όλους την υποχρέωση της προσφοράς, γιατί η περίοδος του "μάννα" εξ' ουρανού πέρασε ανεπιστρεπτί και ο συνάνθρωπος ως "σαυτόν" πρέπει να αντιμετωπίσει τον πλησίον, ώστε το ρήμα "πεινάω" να παραμείνει απορία της ορθογραφίας και όχι κατάσταση καθημερινότητας.
Ας βάλουμε λοιπόν, ως άθεοι, στην άκρη τις οποίες αντιρρήσεις για τη χριστιανική φιλανθρωπία. Ας αναγνωρίσουμε, οι υποψιασμένοι, το ρόλο που παίζουν ίσως κάποιες "φιλάνθρωπες κυρίες". Ας εντείνουμε οι κρατιστές αργότερα, τους οποίους αγώνες μας για δημοκρατικό κράτος πρόνοιας και οι επαναστάτες, ας μην περιμένουν την επανάσταση των πεινασμένων για αύριο.
"Νηστεύσαντες και μη νηστεύσαντες" την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ας αναλογιστούμε τους εξ ανάγκης "νηστεύοντες" και ας αποτελέσει το Πάσχα αφορμή συνέχειας της προσφοράς, ώστε ό,τι "ζητούμενο να μας δοθεί".
Ας μας εντυπωθεί πλέον η γραμματική της ζωής με τους καινούριους της κανόνες και ας βιώσουμε
Καλή Ανάσταση
ως γλυκύτατον έαρ και χαρμολύπη ματαιότητος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου